LFG Roland DVIb
Mój pierwszy, samodzielny projekt remontowy jako pracownika Muzeum Lotnictwa przeprowadzony z moim szkolnym kolegą Jarkiem Goskiem (patrz Whing Ding) i przy współpracy Pana Karola Sroczyńskiego.Kadłub jedynego zachowanego na świecie niemieckiego myśliwca z okresu I wojny Swiatowej zbudowanego w 1918 r. w wytwórni Luftfahrtzeug Geselschaft a zaprojektowanego w zespole inż.Kurta Tantzena.
Bardzo trudny remont wymagający poskładania i klejenia kawałków pokrycia i szkieletu,ogromne zniszczenia konstrukcji,konieczność odtworzenia właściwej geometrii kadłuba - wszystko to spowodowało że dla nas jako młodych pracowników było to duże wyzwanie.Jednocześnie ten projekt był dla nas kopalnią wiedzy warsztatowej i historycznej,w trakcie prac udało się m.innymi odtworzyć technologię montażu nietypowego pokrycia kadłuba - tzw.Klinkerrumpf.Co ważne,w tym okresie rozpoczyna się trwająca do dzisiaj przyjażń z dr.Krzysztofem Wielgusem i jego Rodziną.
Kilka lat po zakończeniu remontu kadłuba wykonałem replikę nieistniejącego usterzenia poziomego i w takim stanie samolot jest prezentowany do dzisiaj.Krok po kroku gromadzę materiały potrzebne do wykonania dokumentacji skrzydeł, moim wielkim marzeniem jest budowa latającej repliki Rolanda.